SWOT анализа пословне идеје
SWOT – значење
SWOT анализа (анализа предности, слабости, могућности и претњи) представља ефикасан и сликовит алат који се може применити у свим ситуацијама и процесима планирања.
S – Strenghts
W – Weaknesses
O – Opportunities
T – Threats
W – Weaknesses
O – Opportunities
T – Threats
Предмет SWOT анализе
- МСПП
- Држава, регион, локална заједница (општа или секторски усмерена)
- Производ или услуга предузећа
- Бранд
- Пословна идеја
- Партнерство
- Појединац и сл.
- Неопходно је одредити циљ који се жели постићи (нпр. удвостручити продају, започети бизнис и сл.)
SWOT анализа се користи да бисте:
- Своје ресурсе користили ефикасније
- Унапредили пословање
- Анализирали и боље разумели конкуренцију
- Открили нове могућности и искористили постојеће шансе
- Боље се припремили за могуће претње у окружењу
Да бисте одредили SWОТ анализу неопходно је одговорити на следећа питања:
- Шта је то што ме чини бољим у односу на конкуренцију и што ми помаже да остварим пословне циљеве? (Снаге)
- Шта је то што ме спречава да реализујем задате циљеве и шта треба да унапредим и побољшам? (Слабости)
- На који начин можете да унапредите свој посао и шта је то што вам помаже да то постигнете? (Шансе)
- Претње које морате на време да уочите
Резултати ће вам дати бољу слику о:
- Предностима које ће вам омогућити да искористите могућности на тржишту.
- Слабостима које ће вас изложити претњама (опасностима)
Након тога следи питање:
- Како на најбољи могући начин искористити постојеће предности?
- Како свести на минимум и превазићи слабости?
- Открити и искористити могућности?
- Открити и елиминисати претње?
ПОДРШКА ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ АКТИВНОМ УКЉУЧИВАЊУ МЛАДИХ
Сва документа, информације, материјале и фотографије можете преузети на званичној интернет презентацији Youth Inclusion пројекта @www.ukljucivanjemladih.rs
Питања и помоћ
Лазар Дорошков
Key expert, Youth Inclusion
+381 60 5670890
Е-маил: ldoroskov@gmail.com
Сав садржај узет је са презентације SWOT