Менаџерске вештине управљања

Менаџмент

  • Оспособљеност (вештина) да се воде и мотивишу сарадници тако да они остварују своје најбоље перформансе у процесу реализовања циљева и задатака бизниса
  • Вештина обављања послова помоћу других људи
  • Као менаџер, кад год сте у контакту са неким од ваших сарадника, ви сте на позорници…
  • Да ли сте обучени за ту улогу… да ли знате текст… да ли разумете комад

Ефективност и ефикасност

  • Ефективност – мера испуњења мисије, степен задовољења потреба због којих радимо
  • Бити ефективан значи чинити праве ствари
  • Ефикасност – мера квалитета међусобне усклађености функционисања делова система тако да се циљеви постижу са најмањом потребном потрошњом ресурса
  • Бити ефикасан значи радити на прави начин, брзо и квалитетно

Meнаџмент функције

  • Планирање
  • Организовање
  • Вођење
  • Контрола

Планирање

Свесна и интелектуалнa људска делатност усмерена ка постизању оптималног односа између циљева којима се тежи и расположивих средстава

Циљеви планирања:

  • Смањивање конфликата развојних циљева
  • Минимизирање неизвесности
  • Максимизирање корисности

Процес планирања

Где се налазимо?
Како стићи?
(ко смо, шта радимо и зашто?)
Где се налазимо?
Где желимо да будемо?
(ко смо, шта радимо и зашто?)
(шта желимо да будемо, шта ћемо радити и зашто?)

Oрганизовање

је фаза процеса менаџмента у којој се дефинишу послови које треба урадити, у којој се врши подела рада, групишу послови у одговарајуће структуре и координирају активности свих чланова организације ради остваривања постављених циљева. Неопходно је да се организовање одвија према стандардним и унапред прописаним процедурама, који се унапред прописују, а крајњи циљ је постизање ефикасног пословања.

Вођење

Менаџмент обухвата вештину вођења послова са људима и уз помоћ људи ради остваривања постављених циљева предузећа

Водећи пословање и предузеће, менаџери утичу на сараднике и извршиоце да ефикасније обављају своје послове и да што више доприносе успеху предузећа као целине

Битне компоненте ове активности:

  • Понашање појединца и групе (сарадња)
  • Комуникација између учесника у процесу рада и пословања
  • Мотивација извршилаца послова за залагање на послу
  • Вођство (ауторитет и стил менаџера и руководилаца)

Фактори вођства

Личне карактеристике вође, обухватају следеће компоненте: личне вредности, склоност ка ризику, порекло и начин одлучивања

Особине подређених, како су запослени компонента вођства отуда следи да су њихове особине важан фактор вођства. Посебно су значајне следеће карактеристике запослених:

  • Потреба за независношћу; спремност да се преузме одговорност; поседовање знања и искуства; спремност на учење

Карактеристике средине; успешан менаџер мора да буде свестан промена које се непрекидно дешавају у окружењу и да се прилагођава новонасталим ситуацијама

Карактеристике добрих лидера

  • Ви инспиришете
  • Имате визију
  • Можете направити тим
  • Можете делегирати
  • Ви сте одличан комуникатор
  • Морате бити добар слушалац
  • Морате бити позитивни
  • Морате бити емоционално интелигентни

Контрола пословања

Контрола пословања предузећа је завршна фаза процеса управљања којом се обезбеђује да остварени резултати пословања предузећа одговарају планираним

Своди се на упоређивање планираних и остварених резултата. Уколико дође до одступања између остварених и планираних резултата менаџери морају предузети корективне акције

Контрола долази до изражаја у моменту када поступци планирања нису у потпуности изводљиви

    Асертивна комуникација

    Професионални комуникатор

    • Једнако ефикасно и ефективно комуницира и са онима са којима се „иначе добро слаже“ и са ким „није на истој таласној дужини“
    • Води рачуна о циљевима конкретне комуникације
    • Зна шта, када и којим каналима комуницира коју информацију
    • Сарађује, преноси информације и знање
    • Отворен је и да каже и да чује, као да и одржава двосмерну комуникацију – труди се да разуме другу страну и да буде схваћен
    • Флексибилан је у употреби различитих техника и приступа
    • Влада својим емоцијама и самоуверен је
    • Свестан је да својом комуникацијом представља „модел“ људима око себе
    • Има позитиван приступ и позитивно комуницира

    Вербална и невербална комуникација

    Два аспекта комуникације:

    • „Шта“ – оно што изговорите
    • „Како“ – начин говора и говор тела

    Пасивност

    • избегава расправу
    • већину времена ћути
    • или пуно прича – ништа не каже
    • не изражава своје мишљење већ туђе
    • брзо признаје своју грешку и често се извињава
    • говори тихо, не подиже глас
    • већину времена не гледа у очи
    • смеши се и стално клима главом

    Агресивност

    • захтева и наређује (нема молим и хвала)
    • оптужује и криви друге
    • не признаје своје грешке
    • усмерен на особу, а не на понашање особе
    • не слуша и прекида
    • гласно говори
    • агресивна гестикулација
    • зури у говорника

    Пасивна-агресивност

    • саркастичне, ироничне примедбе
    • ретко износи своје мишљење јавно
    • „генерал после битке“
    • увек је „жртва“ (Наравно, увек ја морам…)
    • не показује права осећања
    • оптужује друге за своје фрустрације

    Асертивност

    • зна активно да слуша
    • поштује друге и то тражи за себе
    • јасно, конкретно и директно говори – не околиша
    • исказује своја очекивања и осећања
    • позитивно изриче приговоре (даје критику)
    • зна да похвали друге
    • преузима одговорност за своје речи и дела
    • спреман/на је да се извини кад погреши
    • зна да се контролише (своја негативна осећања)
    • гледа у очи и глас прилагођава ситуацији

    Сав садржај узет је са презентација

    Менаџерске вештине управљања

    Комуникацијске вештине

    Општина Бач

    Opština Bač

    Општина Бачки Петровац

    Opština Bački Petrovac

    Бизниснова - центар проактивно пословање

    Biznisnova - centar za proaktivno poslovanje

    Подстицање запошљавање младих у дунавском региону јужне Бачке

     Општина Бач | Трг др Зорана Ђинђића 2, 21420 Бач |  info@bac.rs | www.bac.rs

    Пројекат је финансиран средствима Европске уније и кофинансиран средствима Владе Републике Србије, а спроводе га Општина Бач, Општина Бачки Петровац и Бизниснова  центар за проактивно пословање

    Ова публикација објављена је уз финансијску помоћ Европске уније. За садржину ове публикације искључиво је одговорна Општина Бач и та садржина не изражава нужно званичне ставове Европске уније, Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Министарства омладине и спорта и тела за уговарање.
     

    Podsticanje zapošljavanja mladih u dunavskom regionu južne Bačke

     Opština Bač | Trg dr Zorana Đinđića 2, 21420 Bač |  info@bac.rs | www.bac.rs

    Projekat je finansiran sredstvima Evropske unije i kofinansiran sredstvima Vlade Republike Srbije, a sprovode ga Opština Bač, Opština Bački Petrovac i Biznisnova centar za proaktivno poslovanje

    Ova publikacija objavljena je uz finansijsku pomoć Evropske unije. Za sadržinu ove publikacije isključivo je odgovorna Opština Bač i ta sadržina ne izražava nužno zvanične stavove Evropske unije, Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Ministarstva omladine i sporta i tela za ugovaranje.
    ;