Menadžerske veštine upravljanja

Menadžment

  • Osposobljenost (veština) da se vode i motivišu saradnici tako da oni ostvaruju svoje najbolje performanse u procesu realizovanja ciljeva i zadataka biznisa
  • Veština obavljanja poslova pomoću drugih ljudi
  • Kao menadžer, kad god ste u kontaktu sa nekim od vaših saradnika, vi ste na pozornici…
  • Da li ste obučeni za tu ulogu…da li znate tekst…da li razumete komad

Efektivnost i efikasnost

  • Efektivnost – mera ispunjenja misije, stepen zadovoljenja potreba zbog kojih radimo
  • Biti efektivan znači činiti prave stvari
  • Efikasnost  – mera kvaliteta međusobne usklađenosti funkcionisanja delova sistema tako da se ciljevi postižu sa najmanjom potrebnom potrošnjom resursa
  • Biti efikasan znači raditi na pravi način, brzo i kvalitetno

Menadžment funkcije

  • Planiranje
  • Organizovanje
  • Vođenje
  • Kontrola

Planiranje

Svesna i intelektualna ljudska delatnost usmerena ka postizanju optimalnog odnosa između ciljeva kojima se teži i raspoloživih sredstava

Ciljevi planiranja:

  • Smanjivanje konflikata razvojnih ciljeva
  • Minimiziranje neizvesnosti
  • Maksimiziranje korisnosti

Proces planiranja

Gde se nalazimo?
Kako stići?
(ko smo, šta radimo i zašto?)
Gde se nalazimo?
Gde želimo da budemo?
(ko smo, šta radimo i zašto?)
(šta želimo da budemo, šta ćemo raditi i zašto?)

Organizovanje

je faza procesa menadžmenta u kojoj se definišu poslovi koje treba uraditi, u kojoj se vrši podela rada, grupišu poslovi u odgovarajuće strukture i koordiniraju aktivnosti svih članova organizacije radi ostvarivanja postavljenih ciljeva. Neophodno je da se organizovanje odvija prema standardnim i unapred propisanim procedurama, koji se unapred propisuju, a krajnji cilj je postizanje efikasnog poslovanja.

Vođenje

Menadžment obuhvata veštinu vođenja poslova sa ljudima i uz pomoć ljudi radi ostvarivanja postavljenih ciljeva preduzeća

Vodeći poslovanje i preduzeće, menadžeri utiču na saradnike i izvršioce da efikasnije obavljaju svoje poslove i da što više doprinose uspehu preduzeća kao celine

Bitne komponente ove aktivnosti:

  • Ponašanje pojedinca i grupe (saradnja)
  • Komunikacija između učesnika u procesu rada i poslovanja
  • Motivacija izvršilaca poslova za zalaganje na poslu
  • Vođstvo (autoritet i stil menadžera i rukovodilaca)

Faktori vođstva

Lične karakteristike vođe, obuhvataju sledeće komponente: lične vrednosti, sklonost ka riziku, poreklo i način odlučivanja

Osobine podređenih, kako su zaposleni komponenta vođstva otuda sledi da su njihove osobine važan faktor vođstva. Posebno su značajne sledeće karakteristike zaposlenih:

  • Potreba za nezavisnošću; spremnost da se preuzme odgovornost; posedovanje znanja i iskustva; spremnost na učenje

Karakteristike sredine; uspešan menadžer mora da bude svestan promena koje se neprekidno dešavaju u okruženju i da se prilagođava novonastalim situacijama

Karakteristike dobrih lidera

  • Vi inspirišete
  • Imate viziju
  • Možete napraviti tim
  • Možete delegirati
  • Vi ste odličan komunikator
  • Morate biti dobar slušalac
  • Morate biti pozitivni
  • Morate biti emocionalno inteligentni

Kontrola poslovanja

Kontrola poslovanja preduzeća je završna faza procesa upravljanja kojom se obezbeđuje da ostvareni rezultati poslovanja preduzeća odgovaraju planiranim

Svodi se na upoređivanje planiranih i ostvarenih rezultata. Ukoliko dođe do odstupanja između ostvarenih i planiranih rezultata menadžeri moraju preduzeti korektivne akcije

Kontrola dolazi do izražaja u momentu kada postupci planiranja nisu u potpunosti izvodljivi

      Asertivna komunikacija

      Profesionalni komunikator

      • Jednako efikasno i efektivno komunicira i sa onima sa kojima se „inače dobro slaže“ i sa kim „nije na istoj talasnoj dužini“
      • Vodi računa o ciljevima konkretne komunikacije
      • Zna šta, kada i kojim kanalima komunicira koju informaciju
      • Sarađuje, prenosi informacije i znanje
      • Otvoren je i da kaže i da čuje, kao da i održava dvosmernu komunikaciju – trudi se da razume drugu stranu i da bude shvaćen
      • Fleksibilan je u upotrebi različitih tehnika i pristupa
      • Vlada svojim emocijama i samouveren je
      • Svestan je da svojom komunikacijom predstavlja „model“ ljudima oko sebe
      • Ima pozitivan pristup i pozitivno komunicira

      Verbalna i neverbalna komunikacija

      Dva aspekta komunikacije:

      • „Šta“ – ono što izgovorite
      • „Kako“ – način govora i govor tela

      Pasivnost

      • izbegava raspravu
      • većinu vremena ćuti
      • ili puno priča – ništa ne kaže
      • ne izražava svoje mišljenje već tuđe
      • brzo priznaje svoju grešku i često se izvinjava
      • govori tiho, ne podiže glas
      • većinu vremena ne gleda u oči
      • smeši se i stalno klima glavom

      Agresivnost

      • zahteva i naređuje (nema molim i hvala)
      • optužuje i krivi druge
      • ne priznaje svoje greške
      • usmeren na osobu, a ne na ponašanje osobe
      • ne sluša i prekida
      • glasno govori
      • agresivna gestikulacija
      • zuri u govornika

      Pasivna-agresivnost

      • sarkastične, ironične primedbe
      • retko iznosi svoje mišljenje javno
      • „general posle bitke“
      • uvek je „žrtva“ (Naravno, uvek ja moram…)
      • ne pokazuje prava osećanja
      • optužuje druge za svoje frustracije

      Asertivnost

      • zna aktivno da sluša
      • poštuje druge i to traži za sebe
      • jasno, konkretno i direktno govori – ne okoliša
      • iskazuje svoja očekivanja i osećanja
      • pozitivno izriče prigovore (daje kritiku)
      • zna da pohvali druge
      • preuzima odgovornost za svoje reči i dela
      • spreman/na je da se izvini kad pogreši
      • zna da se kontroliše (svoja negativna osećanja)
      • gleda u oči i glas prilagođava situaciji

        Sav sadržaj uzet je sa prezentacija

        Menadžerske veštine upravljanja

        Komunikacijske veštine

        Општина Бач

        Opština Bač

        Општина Бачки Петровац

        Opština Bački Petrovac

        Бизниснова - центар проактивно пословање

        Biznisnova - centar za proaktivno poslovanje

        Подстицање запошљавање младих у дунавском региону јужне Бачке

         Општина Бач | Трг др Зорана Ђинђића 2, 21420 Бач |  info@bac.rs | www.bac.rs

        Пројекат је финансиран средствима Европске уније и кофинансиран средствима Владе Републике Србије, а спроводе га Општина Бач, Општина Бачки Петровац и Бизниснова  центар за проактивно пословање

        Ова публикација објављена је уз финансијску помоћ Европске уније. За садржину ове публикације искључиво је одговорна Општина Бач и та садржина не изражава нужно званичне ставове Европске уније, Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Министарства омладине и спорта и тела за уговарање.
         

        Podsticanje zapošljavanja mladih u dunavskom regionu južne Bačke

         Opština Bač | Trg dr Zorana Đinđića 2, 21420 Bač |  info@bac.rs | www.bac.rs

        Projekat je finansiran sredstvima Evropske unije i kofinansiran sredstvima Vlade Republike Srbije, a sprovode ga Opština Bač, Opština Bački Petrovac i Biznisnova centar za proaktivno poslovanje

        Ova publikacija objavljena je uz finansijsku pomoć Evropske unije. Za sadržinu ove publikacije isključivo je odgovorna Opština Bač i ta sadržina ne izražava nužno zvanične stavove Evropske unije, Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Ministarstva omladine i sporta i tela za ugovaranje.
        ;