SWOT analiza poslovne ideje
SWOT – značenje
SWOT analiza (analiza prednosti, slabosti, mogućnosti i pretnji) predstavlja efikasan i slikovit alat koji se može primeniti u svim situacijama i procesima planiranja.
S – Strenghts
W – Weaknesses
O – Opportunities
T – Threats
W – Weaknesses
O – Opportunities
T – Threats
Predmet SWOT analize
- MSPP
- Država, region, lokalna zajednica (opšta ili sektorski usmerena)
- Proizvod ili usluga preduzeća
- Brand
- Poslovna ideja
- Partnerstvo
- Pojedinac i sl.
- Neophodno je odrediti cilj koji se želi postići (npr. udvostručiti prodaju, započeti biznis i sl.)
SWOT analiza se koristi da biste:
- Svoje resurse koristili efikasnije
- Unapredili poslovanje
- Analizirali i bolje razumeli konkurenciju
- Otkrili nove mogućnosti i iskoristili postojeće šanse
- Bolje se pripremili za moguće pretnje u okruženju
Da biste odredili SWOT analizu neophodno je odgovoriti na sledeća pitanja:
- Šta je to što me čini boljim u odnosu na konkurenciju i što mi pomaže da ostvarim poslovne ciljeve? (Snage)
- Šta je to što me sprečava da realizujem zadate ciljeve i šta treba da unapredim i poboljšam? (Slabosti)
- Na koji način možete da unapredite svoj posao i šta je to što vam pomaže da to postignete? (Šanse)
- Pretnje koje morate na vreme da uočite
Rezultati će vam dati bolju sliku o:
- Prednostima koje će vam omogućiti da iskoristite mogućnosti na tržištu.
- Slabostima koje će vas izložiti pretnjama (opasnostima)
Nakon toga sledi pitanje:
- Kako na najbolji mogući način iskoristiti postojeće prednosti?
- Kako svesti na minimum i prevazići slabosti?
- Otkriti i iskoristiti mogućnosti?
- Otkriti i eliminisati pretnje?
PODRŠKA EVROPSKE UNIJE AKTIVNOM UKLJUČIVANJU MLADIH
Sva dokumenta, informacije, materijale i fotografije možete preuzeti na zvaničnoj internet prezentaciji Youth Inclusion projekta @www.ukljucivanjemladih.rs
Pitanja i pomoć
Lazar Doroškov
Key expert, Youth Inclusion
+381 60 5670890
E-mail: ldoroskov@gmail.com
Sav sadržaj uzet je sa prezentacije SWOT